FASHION WEEK: HAUTE COUTURE WIOSNA 2016

6.02.2016


W dniach 25 - 28 stycznia we francuskiej stolicy mody odbyły się pokazy haute couture na wiosnę 2016 roku.

Zobaczcie 75 sylwetek z paryskich wybiegów, które wpadło mi w oko!

______________________________

Bezapelacyjnie moją ulubioną kolekcję zaprezentował Jean Paul Gaultier. Powiązanie błyszczącego stylu disco z elementami punkowymi, bujne i natapirowane włosy oraz niebanalne i nieco kiczowate połączenia zdecydowanie nawiązują do mody lat 80'.
Propozycje Bouchra Jarrar również z chęcią zobaczyłabym w mojej garderobie. Na złotą ramoneskę z kilkoma kołnierzami i futrem, płaszcz w pepitkę oraz złote spodnie mam już przyszykowane miejsce! A na wielkie wyjście marzę o czarnym, piórzastym zestawie od Dice Kayek!
Tymczasem duet Viktor & Rolf po raz kolejny pokazał, że moda nie musi być jedynie użytkowa. Modelki zostały ubrane w monochromatyczne kreacje z abstrakcyjnymi twarzami, który kojarzą mnie się z twórczością Pablo Picasso. Natomiast dom mody Schiaparelli inspiracje zaczerpnął wprost z ogródka warzywnego oraz popołudniowych herbatek wytwornych dam.
Zaś detalami, które zwróciły moją szczególną uwagę są złote węże zdobiące fryzury modelek na pokazie Valentino. Mimo wyraźnych, przydymionych kolorów kolekcja domu mody jest zwiewna i kobieca. Czy węże miały za zadanie przełamać cnotę i względną delikatność?


Alexandre Vauthier

Alexis Mabille

Armani Privé

Atelier Versace

Bouchra Jarrar

Chanel

Christian Dior

Dice Kayek

Elie Saab

Giambattista Valli

Givenchy

Jean Paul Gaultier

Maison Margiela

Schiaparelli

 Ulyaana Sergeenko

Valentino

Viktor & Rolf

Yiqing Yin

Zuhair Murad
zdjęcia: vogue.com
______________________________