RELACJA: FASHION PR TALKS W GDAŃSKU

07.03.2015


"Trend (Brand) Book. Dlaczego trendwatching lubi się z marketingiem." to temat spotkania z cyklu Fashion PR Talks, które odbyło się 19 lutego w audytorium gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Miałam przyjemność w nim uczestniczyć, więc dziś zapraszam Was na relację. Zacznijmy jednak od początku.

Czym jest Fashion PR Talks?
Jest to cykl wykładów poruszających tematy związane z biznesowym aspektem mody. Zrzesza specjalistów i przyszłych praktyków PR mody. Pomysłodawczynią jest Olka Kaźmierczak - specjalistka ds. PR oraz założycielka pierwszego w Polsce bloga o PR w modzie - [Fashion PR Girl].
Prelekcje są bezpłatne, odbywają się w różnych miastach Polski, trwają około 80 minut i zawsze dotyczą innego zagadnienia. Na rok 2015 zaplanowano 6 spotkań. Pierwsze z nich odbyło się w styczniu w Centrum Nauki i Sztuki ASP w Łodzi i dotyczyło PR mody w małej firmie. Więcej szczegółów, a także miejsca i daty kolejnych spotkań znajdziecie na stronie www [klik] oraz fanpage'u na Facebooku [klik].

A jak było w Gdańsku?
Wykład poprowadziły wyżej wspomniana Olka Kaźmierczak oraz Agnieszka Polkowska - doktorantka ASP i założycielka strony [TRENDSPOT]. Razem opowiedziały jakie zależności istnieją pomiędzy prognozowaniem trendów i budowaniem strategii komunikacji kolekcji.
Agnieszka Polkowska i Olka Kaźmierczak - prelegentki drugiego spotkania Fashion PR Talks
fot. Anna Rezulak
W spotkaniu uczestniczyli studenci ASP, a także osoby z zewnątrz takie jak ja. Zebrało się naprawdę pokaźne grono słuchaczy!
Wykład został podzielony na trzy części - teoretyczną, praktyczną oraz wnioski. W pierwszej z nich szczegółowo przyjrzeliśmy się terminom 'trend' i 'public relations' oraz porównaliśmy obie te dziedziny znajdując między nimi wspólne cechy. Kolejno przeszliśmy do wdrażania teorii w praktykę - porównaliśmy pod kątem trendwatchingu i PR trzy białe koszule różnych marek oraz przeanalizowaliśmy działalność projektantki Diany Jankiewicz i marki Local Heros. To wszystko złożyło się na następujący wniosek - specjaliści ds. trenwatchingu i public relations mówią o tym samym, ale językiem swojej branży.
fot. Anna Rezulak

Jak oceniam gdańskie spotkanie Fashion PR Talks?
Moim zdaniem wykład był bardzo interesujący i inspirujący nie tylko dla osób związanych z modą - w końcu obserwacja trendów, marketing oraz public relations są elementami różnych branż. Wiedzę zdobytą podczas takich wydarzeń można wykorzystać także w innych dziedzinach. Co więcej, obie prelegentki to bardzo sympatyczne i znające się na rzeczy kobiety. Przedstawiły temat w sposób ciekawy i przyjazny w odbiorze. Dodatkowym plusem jest fakt, że już następnego dnia prezentacja została zamieszczona w Internecie i do tej pory każdy może się z nią zapoznać [klik].
fot. Anna Rezulak

Podsumowując - wykłady Fashion PR Talks poświęcone są biznesowi w świecie mody. Moim zdaniem jest to nowatorskie i godne zauważenia przedsięwzięcie. Mam nadzieję, że jeszcze wiele razy będę miała okazję uczestniczyć w takich spotkaniach oraz, że podobnych wydarzeń będzie w Polsce coraz więcej.
Warto dziedzinę mody poznawać od podszewki!

Każdemu serdecznie polecam!
______________________________